Імідж ріелтора як інструмент успішних продажів
Те, як виглядає фахівець, як поводиться і як розмовляє, впливає на ставлення до нього, як до професіонала. Це вірно і для дизайнера, і для юриста, і, звичайно, для ріелтора. Ваш імідж — це образ, який асоціюється з вами у партнерів і клієнтів. Це важливий інструмент з продажу нерухомості, який не можна ігнорувати.
Поняття іміджу одночасно дуже просте і в той же час ємне. Давайте розберемо, що входить в це поняття і як можна змусить імідж працювати на себе.
Одяг
Оцінювати людину, як правило, починають з зовнішнього вигляду. Важливо, щоб ваш образ відповідав ситуації: для виїздів за місто доречне одне взуття, для показу в елітному пентхаусі — інше. Крім того, потрібно враховувати те, який стиль буде комфортним для клієнта. Гнучкість, здатність відповідати ситуації і вміння відчувати співрозмовника — важливі якості для гарного ріелтора.
Однак, незважаючи на варіативність, є загальні рекомендації:
- тільки чистий і акуратний одяг: не варто надягати на показ або переговори модні “рвані” джинси або наряд в стилі гранж. Потрібно розділяти діловий стиль і останні модні віяння;
- нічого зухвалого: на зустрічі з потенційним або постійним клієнтом недоречні будуть тваринні принти, яскраве вбрання, помітні кольори, стрази, блискітки і паєтки, а також одяг, що підкреслює фігуру: не варто акцентувати увагу на зоні декольте або надягати короткі спідниці або шорти; крім того, варто відмовитися від дорогого одягу і незвичайних речей;
- уникайте крайнощів: ріелтор не повинен виглядати непоказно і в той же час не варто намагатися вразити співрозмовника розкішним або химерним одягом. Це стосується і загального стилю, і вартості гардероба: не потрібно надягати ні дешеві джинси, ні костюм за тисячі доларів;
В цілому і віддалений ріелтор, і фахівець з нерухомості, який постійно працює в офісі повинні справляти враження впевненого в собі, надійного фахівця. Тому в одязі і в цілому в зовнішності ріелтора не повинно бути нічого агресивного, легковажного, провокаційного чи несерйозного, дитячого. Чоловікам потрібно уникати одягу з коротким рукавом, речей спортивного або пляжного стилю, поєднання відкритого взуття і шкарпеток, ярких принтів. Жінкам варто утриматися від гламурного, романтичного, сексуального образів, а також нарядів в стилі пін-ап, високих каблуків і обтягуючих нарядів.
Деякі ріелторські компанії зобов’язують співробітників дотримуватися дрес-коду: це може бути єдина форма, обов’язкові кольори або елементи в одязі (шийна хустка, жилетка і т.д.), носіння бейджів. Дрес-код робить життя фахівця дещо простішим, але, працюючи не в офісі, ріелтор може розробити свій стиль (самостійно або за допомогою професійних стилістів, іміджмейкерів).
Важлива кожна деталь: аксесуари, зачіска, макіяж
- Прикраси повинні бути нечисленними і непомітними. Акуратні сережки цілком доречні, а ось розкішні коштовності ні. Цілком допустимо надіти браслет або кільце, стильно буде виглядати нитка бус або витончений кулон. Для чоловіка прийнятно носити кільце або непомітний браслет.
- Годинник повинен бути практичними, а не розкішними. Це повинен бути стильний аксесуар, а не показник рівня доходів.
- Варто уникати нестандартних, креативних аксесуарів і прикрас (наприклад, пряжка ременя у вигляді черепа або модні сережки, декоровані пір’ям або хутром). Безумовно, ріелтор має право стежити за модними тенденціями, але не варто дотримуватися їх на роботі.
- Не обов’язково укладати волосся в самому модному салоні, досить завжди виглядати акуратно і доглянуто.
- Користуючись макіяжем, важливо уникати помітних провокаційних образів і занадто яскравих кольорів. Ріелтор має повне право виглядати красиво і підкреслювати достоїнства своєї зовнішності, але потрібно залишатися в рамках ділового стилю.
- Важливий нюанс — парфум. Постійно взаємодіючи з людьми, експерт з нерухомості повинен уникати важких нав’язливих ароматів, так само як і різких, нудотних, інтенсивних.
- Доглянуті руки з акуратним манікюром виглядають красиво, тоді як занадто яскравий манікюр може насторожувати.
- Позитивно на образі фахівця позначаються стильні дрібниці: гаманець, візитниця, брелок з натуральної шкіри.
- Сумка може бути портфелем, сумкою для ноутбука або дамською сумочкою. Варіанти відрізняються в залежності від конкретної зустрічі і її цілей, але в будь-якому випадку варто віддати перевагу якісному виробу класичних відтінків і не прикрашати його легковажними аксесуарами.
- Потрібно подбати про якісне канцелярське приладдя: по-перше, воно завжди повинно бути під рукою. А по-друге, всі предмети повинні бути респектабельними і підібраними в єдиному стилі: дивно буде виглядати дорога брендова ручка в поєднанні зі строкатими скріпками, наприклад, або солідна шкіряна папка і дешева пластикова ручка.Ріелтор повинен мати свій стиль. Незважаючи на обмеження, які накладаються на зовнішній вигляд ріелтора, не потрібно прагнути виглядати максимально безлико, усереднено, важливо мати свою індивідуальність, але підкреслювати її потрібно за допомогою зі смаком підібраних предметів гардероба та аксесуарів.
Не тільки речі: мова, жести, хода, міміка
Враження про людину складається не тільки на основі її одягу, важливими для сприйняття факторами є те, як вона каже, рухається, подає себе.
Варто позбутися зайвої метушні, нервових жестів, оскільки це може викликати роздратування або відповідну тривогу у клієнтів.
Постава і хода повинні відповідати вашому іміджу впевненого в собі, компетентного фахівця.
Ріелторська діяльність пов’язана з постійними презентаціями та переговорами, значить, експерт з нерухомості повинен добре говорити. Щоб відточити свій навик ораторського мистецтва, можна відвідати тематичні курси, тренінги, семінари (не тільки для ріелторів, але і для педагогів, акторів, психологів). Мова повинна бути чіткою, виразною, без слів-паразитів і затягнутих пауз. Бездоганна дикція — обов’язковий інструмент, яким кожен ріелтор повинен володіти.
Інформованість
Звичайно, важливо не тільки як каже ріелтор, але і що він говорить. Грамотний фахівець з нерухомості повинен орієнтуватися в ситуації на ринку нерухомості, особливо в тому сегменті, на якому він спеціалізується (новобуд або вторинка, елітне житло або економ-клас, квартири або будинки і т.д.). Важливо, щоб експерт з нерухомості завжди був готовий до змістовної розмови про конкретний об’єкт: інфраструктура мікрорайону, сусіди, можливість знижки або розстрочки і т.д.
Імідж в мережі і не тільки: фото, візитки, сайт
Правильне або неправильне враження створюється як за рахунок гардероба і манери мови, так і за допомогою якісного контенту особистого сайту, блогу ріелтора або його сторінки в соцмережах. Велике значення має приналежність ріелтора до авторитетних профільних організацій та спільнот. Важливу роль відіграють і фотографії фахівця: якісні зображення допомагають закріпити образ успішного кваліфікованого експерта. Фотографії самого ріелтора, що представляють його як професіонала, повинні бути виконані досвідченими фотографами. А ті зображення, які ріелтор підбирає для своїх постів у соціальних мережах, повинні бути підходящими, повинні відповідати контенту, а ще — повинні привертати увагу, але не шокувати.
Працюючи над іміджем, потрібно звернути увагу і на візитки, тексти оголошень, рекламу. Кожна деталь повинна вписуватися в створюваний образ і сприяти просуванню ріелтора як бренду. Жодна дрібниця не повинна працювати проти вас, все повинно бути продумано: стильні візитки, грамотні тексти, якісна реклама.
І, звичайно, важливо пам’ятати, що розробивши імідж, що привертає клієнтів, не потрібно зупинятися на досягнутому, адже хороший фахівець вдосконалюється постійно. Успішний ріелторський бізнес передбачає безперервну роботу з собою.
HR-портал АН “SOFIA PLUS”.