20 якостей, якими повинен володіти справжній ріелтор
На сучасному ринку нерухомості працює дуже багато ріелторів. Але далеко не кожен є успішним фахівцем. Які якості допомагають ріелтору бути продуктивним, добре заробляти, закривати угоди і отримувати нові замовлення?
- Самоорганізованість: потрібно чітко розуміти свої цілі і розставляти пріоритети. Самоорганізованих ріелтор усвідомлює, коли і що потрібно робити, ніж можна пожертвувати, а на що варто звернути особливу увагу. Спеціаліст, який володіє цією якістю, може вибудувати кожен свій день максимально продуктивно.
- Вмотивованість: щоб бути успішним експертом з нерухомості, потрібно хотіти їм стати. Якщо ви орієнтовані тільки на заробітки або прагнете в першу чергу перевершити конкурентів, а не бути справжнім професіоналом, то навряд чи ви зможете високо піднятися в сфері ріелторських послуг.
- Відповідальність: перед собою, перед клієнтами, іншими ріелторами та помічниками (якщо такі є). Ріелторський бізнес будується не тільки на вмінні тут і зараз вигідно реалізувати якийсь об’єкт, але і на вашій здатності вибудовувати взаємодію з оточуючими людьми. І якщо ви відповідально ставитеся до угод і зобов’язаннями, то клієнти, колеги та партнери швидше за все захочуть знову працювати з вами.
- Чесність: без цієї якості неможливо заробити хорошу репутацію, яка надзвичайно важлива для експерта з нерухомості.
- Комунікабельність: це означає, що ви повинні вміти знаходити спільну мову з різними людьми. Комунікабельність базується на володінні навичками комунікації, роботи з запереченнями (скрипти продажів) і азами психології спілкування. Хороший ріелтор повинен вміти і любити вести переговори, причому не тільки з клієнтами та колегами, а й з юристами, дизайнерами, фотографами, співробітниками банків, оцінювачами та іншими фахівцями, чиї послуги можуть знадобитися експертові по нерухомості. Якщо для вас розмови і спілкування – фактор стресу, то вам буде дуже складно домогтися успіху в цій сфері діяльності. Важливо вміти вибудовувати ділові соціальні зв’язки так, щоб в перспективі все вони могли допомогти вам або вашим клієнтам.
- Проактивність: так називають здатність і бажання створювати відповідні життєві обставини. Це означає, що успішний ріелтор вважає за краще не тільки реагувати на те, що відбувається навколо, але і формувати свій життєвий і робочий простір сам. Хороший спеціаліст з нерухомості не чекає, коли обставини складуться вдалим чином, щоб почати діяти, він діє і перетворює навколишнє середовище відповідно до своїх планів, прагненнями, бажаннями і потребами.
- Рішучість: ріелтору потрібно бути сміливим і вміти відмовляти клієнтам або пропонувати їм більш адекватні варіанти. Якщо ріелтор дозволяє умовити себе на роботу з низькою комісією або навіть без неї, якщо він не може сказати клієнтам, що їх очікування невиправдано завищені, то така тактика не принесе нічого крім проблем і для самого ріелтора, і для розчарованих покупців або продавців.
- Стресостійкість: в силу специфіки роботи експерт з нерухомості може стикатися з негативним ставленням з боку клієнтів, з відвертим обманом, з незручними, незграбними ситуаціями і т.п. Хороший ріелтор дивиться в майбутнє, він орієнтований на досягнення успіху, а не зосереджений на вже пережитих проблеми, помилки і негативний досвід. Щоб реалізувати себе в сфері послуг на ринку нерухомості, потрібно бути психологічно гнучким і адаптивним. Схильність до переживань породжує невпевненість у собі і посилює тривожність, тому професіонал повинен уміти вчитися на помилках, а не тонути в них.
- Прагнення до саморозвитку: не можна домогтися успіху, не бажаючи самовдосконалюватися. Хороший ріелтор хоче вчитися і завжди знаходить для цього час. Є багато способів відточити свої навички і поповнити знання: тематичні книги, навчальні відеоматеріали на Ютюб і інших ресурсах. Цікаві поради та корисні Лайфхак можна дізнатися, спілкуючись на тематичних форумах і стежачи за соцмережами і блогами успішних ріелторів в Україні і за кордоном. Орієнтуватися на кращих, пробувати нове, реалізовувати теорію на практиці, використовувати інноваційні підходи в роботі з клієнтами, підвищувати свою кваліфікацію – все це входить в поняття “саморозвиток”.
- Розуміння своєї спеціалізації: фахівець, який однаково успішно продає будинки і квартири, новобуд і вторинку, землю і гаражі, елітне житло і бюджетні варіанти, швидше за все не існує. Експерти з нерухомості радять займатися тим, що вам по-справжньому вдається: відмінно виходить продавати земельні ділянки — значить, це ваш профіль. Пробувати нове можна, але зосередити зусилля краще на тому, що у вас виходить. Також, важливо визначитися з районом діяльності. Набагато ефективніше пропонувати нерухомість по невеликій ділянці місцевості, як правило місцем свого проживання, особливості якого знаєш досконально.
- Готовність працювати над іміджем: тим, хто займається продажами, відомо, що створення свого бренду, перетворення свого імені в впізнаваний бренд — запорука успіху. Імідж складається з безлічі деталей: це і манера мови, і стиль одягу, і ставлення до людей. І віддалений агент з нерухомості, і працює в офісі оцінюються не тільки як представники конкретного агентства (хоча репутація організації може грати на руку ріелтору), але і як самостійні фахівці. Ріелтор зобов’язаний завжди виглядати бездоганно, бути грамотним і вміти говорити так, щоб його хотілося слухати. Основне завдання — створити імідж фахівця, до якого хочеться звернутися знову. Тобто бути відповідальним, доброзичливим, впевненим в собі і успішним.
- Уміння планувати: особливо важливий ефективний тайм-менеджмент при віддаленій роботі, але і офісний співробітник, і вільний ріелтор повинен бути здатний розподіляти свій час так, щоб виконувати все необхідне точно в строк.
- Людське ставлення до клієнтів: це якість включає в себе вміння слухати і співчувати, здатність ставити себе на місце клієнта і розуміти його бажання. А ще — повагу до продавцям і покупцям нерухомості та бажання допомагати людям, а не тільки отримувати прибуток. Люди відчувають те, як ви до них ставитеся, і вони швидше порекомендують своїм знайомим уважного і доброзичливого ріелтора, ніж зарозумілого “ділка”.
- Уміння продавати: як би там не було, завдання ріелтора — закривати угоди. Значить, ви повинні вміти продавати. Для цього потрібно чітко розуміти, що і кому ви продаєте, хто хоче купити той чи інший об’єкт, тобто з якою цільовою аудиторією вам доведеться працювати, які її потреби. Не менш важливо розбиратися в основах маркетингу, розуміти значимість реклами і самопросування. Наше агентство нерухомості «SOFIA PLUS», забезпечує ефективну рекламу на топових ресурсах для своїх партнерів.
- Впевненість в собі: продавець, якому здається, що він недостатньо хороший, приречений на провал. Тому, працюючи з нерухомістю і постійно взаємодіючи з людьми, необхідно бути впевненим у собі. Висока самооцінка повинна грунтуватися на досвіді, знаннях і прагненні працювати в обраній сфері.
- Об’єктивність: ріелтору потрібно точно знати, що він може, а що — ні. Тобто він повинен об’єктивно оцінювати себе і свої здібності, а також — пропонований йому об’єкт, поточний стан ринку нерухомості та запити клієнта. Якщо ріелтор, приймаючи рішення, грунтується не на об’єктивних фактах, а на емоціях, помилках або ілюзіях, його робота в кращому випадку буде не ефективна, а в гіршому — шкідлива або навіть небезпечна (наприклад, коли мова йде про навмисні або ненавмисні порушення законодавства) .
- Орієнтованість на клієнта: справжній професіонал знає, що гроші не повинні бути самоціллю. Якщо ви даєте клієнту те, що йому потрібно, втілюєте його мрії, то у нього залишаться найтепліші спогади про вас. А чим більше вдячних клієнтів, тим вище ймовірність хорошого відкликання та рекомендацій на просторах інтернету і тим стійкіше ваша репутація відмінного фахівця.
- Інформованість: професіонал завжди в курсі ситуації на ринку нерухомості (коливання цін, зміни попиту або пропозиції). Не менш важливим є вміння орієнтуватися в місті, враховувати особливості районів і житлових комплексів, щоб дати клієнтові саме те, що йому потрібно. Працюючи ріелтором в Києві або Київській області, не можна не знати нюансів інфраструктури різних кварталів столиці або її околиць. До речі, справжній експерт з нерухомості не повинен обмежувати коло інтересів тільки вузькоспеціалізованими. Ріелтору можуть стати в нагоді знання в сфері конфліктології, психології, менеджменту, маркетингу, а також дизайну та юриспруденції.
- Прогресивність: щоб бути в топі, потрібно застосовувати сучасні способи реклами і просування, а також знати, які з’явилися інструменти для підвищення ефективності роботи з клієнтами. Успішний фахівець з нерухомості в курсі, як використовувати соціальні мережі як інструмент продажу нерухомості, для чого потрібна CRM-система і що таке нетворкінг.
- Любов до професії: не можна домогтися високих результатів у тому, що вам не подобається. А якщо ви мотивовані займатися ріелторським бізнесом, отримуєте не тільки користь, але і задоволення від спілкування з клієнтами, партнерами і колегами, то ставати краще для вас не праця, а природний процес.
Всі ці якості по-своєму важливі, всі вони значущі для успішної кар’єри ріелтора. Бути справжнім ріелтором — значить, постійно рости, пізнавати нове і бути корисним для клієнтів. Якісь із цих якостей у вас напевно вже є — візьміть на озброєння інші і будьте на висоті!
Матеріал підготовлений: HR-портал АН «SOFIA PLUS».