20 порад для ріелтора, який працює вдома віддалено
Дистанційна робота привертає увагу все більшого числа людей, адже така форма зайнятості дійсно зручна. Якщо ви працюєте віддалено, то у вас маса вільного часу, ви самі вирішуєте, як планувати свій день, коли призначати зустрічі, а коли відпочивати. Але щоб робота ріелтором на дому була продуктивною, потрібно врахувати ряд корисних порад. Адже при віддаленій роботі так багато спокус, яких немає, якщо ви працюєте в офісі.
Поради можна розділити на чотири групи:
- робоче місце;
- зовнішній вигляд;
- графік;
- ваші клієнти.
Робоче місце і проведення зустрічей
Отже, почнемо з робочого місця віддаленого ріелтора.
- Робоче місце повинно бути зручним і практичним, має налаштовувати на діловий лад. Дуже добре, якщо ви можете дозволити собі домашній кабінет. Але якщо немає, то комп’ютерний стіл і зручний, ергономічний стілець (або крісло) цілком підійдуть.
- Чистота і порядок дуже важливі. Якщо навколо робочого місця розкидані дитячі іграшки, одяг або інші речі, то або вам доведеться витрачати частину часу, відведеного для роботи, на прибирання, або ви будете постійно відволікатися, натикаючись поглядом на щось, що слід прибрати, погладити, випрати або викинути .
- Корисна візуалізація: ви можете завести поруч зі своїм столом коркову або магнітну дошку, на якій будуть розміщені фотографії об’єктів, що продаються вами. Туди ж можна поміщати термінові замовлення з потрібною інформацією: в якому районі клієнти хочуть купити житло, скільки кімнат і який поверх їх цікавить, який ціновий діапазон вони вказали. Таким чином ви будете концентруватися на тому, що дійсно актуально в поточний момент, і зведете до мінімуму ризик забути якусь важливу деталь в процесі пошуку потрібного варіанту або переговорів з потенційним клієнтом.
- Ріелтор може працювати віддалено в коворкінгу, тобто в колективному офісі, коли приміщення, обладнане для роботи, орендують люди різних професій. Наприклад, перекладачі, віддалені ріелтори, маркетологи, дизайнери і т.д. Для коворкінгу характерні: опенспейс (відсутність кабінетів), наявність офісної техніки і швидкісного інтернету, ненормований графік. Цей варіант передбачає короткострокову оренду (аж до декількох годин під конкретну зустріч), але у нього є мінуси: як правило, в колективному офісі багатолюдно, а значить, шумно.
- Велика частина віддалених працівників практично не зустрічається зі своїми замовниками, але не ріелтор. Для фахівця з нерухомості важливо не тільки саме робоче місце, але і готовність до виїздів. При зустрічі потрібно пам’ятати про всі особливості об’єкту, що продається (наприклад, коли проводився капітальний ремонт, хто живе по сусідству і т.д.) і орієнтуватися в навколишньому інфраструктурі: клієнт напевно захоче дізнатися, чи є поряд школа, дитячий сад, парковка, фітнес- студія і т.д. Виїжджаючи на об’єкт, ви повинні бути впевнені в тому, що зможете презентувати його вигідно в усіх відношеннях.
Зовнішній вигляд і організація дня
Зовнішній вигляд важливий не тільки для офісних працівників в компаніях, де існує дрес-код. Працюючи не в офісі, ріелтор не повинен повністю переключатися на безтурботний домашній режим.
- Налаштуватися на ділову хвилю допоможе переоблаченіе з домашнього одягу в робочий. Можна завести спеціальний “домашній одяг для роботи”, який ви будете надягати тільки тоді, коли приступаєте до справ. Адже бути зібраним і зосередженим в піжамі або м’ятій домашній футболці дуже складно.
- Приїжджаючи на зустріч, ви повинні виглядати бездоганно. Чистий одяг, доглянуті руки, для жінок — непомітний макіяж. Якщо вдома вам комфортно працювати в простому одязі, то велика спокуса і на зустріч поїхати в чомусь зручному і невибагливому. Однак ріелтор повинен бути акуратним і респектабельним, незалежно від того, з офісу він приїхав або з дому.
- Щоб ваш образ був бездоганним, потрібно систематично відвідувати перукаря, стоматолога і, при необхідності, косметолога.
- Щоб добре виглядати, потрібно висипатися. Інакше під час телефонних переговорів або демонстрацій об’єкта ваші клієнти побачать нудну, сіру, невиразну людину, з якою не хочеться мати справ. Вам потрібно мати багато сил, щоб бути енергійним і активним, швидко і адекватно реагувати на питання і прохання клієнтів.
- Не потрібно одягатися на зустріч, як на свято. Ріелтору необхідно виглядати презентабельно, але не надто розкішно, і в той же час стримано, але не непримітно. Ви повинні справляти враження впевненого в собі професіонала, який знає свою справу.
Оптимізація часу
Графік “робочого дня” досить складно встановити самостійно. В цьому відношенні співробітникам в офісі трохи простіше: їх робочий день встановлений чітко. А віддалений ріелтор повинен прийняти такі правила:
- Плануйте свій день: ефективний тайм-менеджмент при віддаленій роботі принципово важливий. Відзначте в своєму щоденнику або електронному планувальнику, що ви повинні зробити протягом дня. Позначте, коли починається ваш робочий день і скільки орієнтовно він триватиме. В кінці дня підведіть підсумки: що ви зробили, що ні і чому. Можна відобразити вашу ефективність у вигляді графіка або таблиці з урахуванням укладених угод і загальної кількості зустрічей і дзвінків. Не лінуйтеся оновлювати дані щотижня, щоб бачити, як змінюється ваша продуктивність. Чітко виділяйте час для роботи і для відпочинку. Ваш режим повинен бути продуманим, зручним і продуктивним. Важливо висипатися і вчасно їсти. Дуже важливо робити перерви в процесі роботи, але всі ці паузи повинні бути заздалегідь вписані в графік.
- Відмінним помічником у вашій роботі стане CRM-система, за допомогою якої ви зможете впорядкувати всі дані по ваших об’єктах, зустрічах, клієнтах. Нагадування і повідомлення будуть приходити на ваш смартфон, всі потрібні операції також можна проводити через телефон або планшетник. Ця система допоможе вести угоди, не втрачаючи важливу інформацію і не забуваючи про дзвінки та призначені зустрічі, скільки б їх не було протягом тижня або місяця. Ви легко можете переглянути і при необхідності підредагувати дані по кожному об’єкту, покупцеві або продавцеві. Крім того, CRM легко сформує потрібний звіт, виходячи з наявних у системі даних.
- Відводьте час для самонавчання. Читайте тематичну літературу, знайомтеся з новими напрацюваннями в ріелторської діяльності, дивіться відповідні ролики і вебінари на Ютюб. Багато корисної інформації можна почерпнути через спілкування на профільних сайтах або в групах на Фейсбук.
- Пам’ятайте про непрацюючі плани: якщо ви обіцяли дітям сходити з ними в зоопарк неодмінно в п’ятницю або домовилися з подругою зустрітися точно в суботу, то постарайтеся не призначати ділові зустрічі на цей день. Робота не повинна затьмарювати ваше особисте життя.
- Обов’язково роз’ясніть членам сім’ї, що в робочий час, не дивлячись на те, що ви вдома, вас не можна відволікати. Для дітей природно смикати маму або тата по кожній дрібниці, якщо вона або він удома. А для багатьох представників старшого покоління, робота на дому — це несерйозно. Щоб ваша професійна діяльність була продуктивною, важливо домовитися з усіма членами сім’ї про вашу недоступність в певний час.
Спілкування і розвиток
Нарешті, ваші клієнти і зустрічі з ними. Спілкування з людьми — найважливіший аспект ріелторської діяльності. П’ять простих, але дієвих, порад допоможуть зробити вашу взаємодію з ними ефективніше.
- Будьте професійні, доброзичливі і порядні. Адже ваш головний ресурс — це репутація. Не бійтеся зізнатися, що не знаєте відповіді на те чи інше складне юридичне питання. Пообіцяйте проконсультуватися з юристом і відповісти при наступній зустрічі або по телефону.
- Дружіть зі своїми клієнтами. Це прекрасний спосіб заслужити їхню довіру, щоб вони в разі потреби знову зверталися до вас і рекомендували вас своїм знайомим. Але не будьте нав’язливі: для віддаленого ріелтора, необтяженого сім’єю і який мало спілкується з друзями, з’являється ризик спробувати замінити відсутні зв’язки клієнтами. Цього робити не потрібно: клієнта навряд чи порадує дзвінок від ріелтора з метою обговорити нову серію модного серіалу або, який скаржиться на самотність.
- Давайте клієнтам можливість поділитися думками та відгуками. Можна просувати себе в соціальних мережах, можна створити власний сайт. Всю роботу по самопросуванню і спілкуванню з клієнтами онлайн потрібно включати в робочий графік — це важлива частина вашої професійної діяльності.
- Щоб завжди бути на висоті, потрібно постійно самовдосконалюватися. А значить, необхідно виділяти час на підвищення кваліфікації: відвідувати тренінги, платні курси і т.д. Адже хороший фахівець повинен надавати клієнтам послуги найвищої якості, а це складно зробити, якщо не бути в курсі інновацій ріелторського бізнесу.
- Відточуйте комунікативні навички. Хороший ріелтор повинен не тільки розбиратися в особливостях ринку нерухомості, але і бути психологом: вивчайте психологію спілкування, щоб розуміти, за якими принципами взаємодіють люди, як успішно вести переговори, як підлаштуватися під клієнта і коригувати свій настрій і стан. Удосконалити свої навички можна, відвідавши курси ораторського мистецтва та акторської майстерності.
Багато самостійних приватних ріелторів зараз переходять до партнерства з агентствами нерухомості на віддалену схему роботи. Це економічно виправданий крок. До переваг віддаленої роботи ріелтором в АН «SOFIA PLUS» відносяться: можливість використовувати офіс і юрисконсульта компанії для ділових зустрічей, вже сплачена агентством реклама на топових сайтах (OLX, DOM.RIA, MESTO, LUN), безкоштовне створення 3D-візуалізації об’єктів, а також юридичний супровід угод.